tisdag 20 juli 2010

Ny säng! Vilken?



Efter att ha haft bara resårbottnar + madrass på ben i 7 år så är det nu äntligen dags att skaffa en säng eller sängram. Jag har tröttnat på att kudden åker emellan väggen och sängen vid huvudsidan - vilket i sin tur resulterar i att jag vaknar med sned nacke och huvudvärk. Vilket dagens morgon är ett utomordentligt exempel på. Sen att man har en tvååring som kommer upp i sängen varje morgon och knör gör ju inte saken bättre ;-)

Här ovan ser ni de två kandidaterna som det står emellan. Jag har svårt att bestämma mig för om det skall bli metall eller trä. Tycker ju att metallramen är så fin med sitt snirkliga mönster samtidigt som trä alltid är trä och känns välkomnande och klassiskt...


Bilder: www.ikea.se

3 kommentarer:

  1. Trä. Visst är den med järnram snygg, men vilket elände att damma alla små kringelkrokar..... Sen´tröttnar man inte på en träram tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ta den i trä! Tänk när den i järn börjar gnissla! Har du inte sovit bra innan lär du nog inte göra det då heller. Förresten kan nog både huvud och kudde åka emellan spjälorna på järnsängen. Låter som om jag inte gillar järnsängar, men tyvärr gör jag det. Så det grämer mig att det finns så mycket negativt med dem annars hade jag sagt: Köp järnsängen! Känner mig lite personlighetskluven efter detta inlägg...

    SvaraRadera
  3. Jag har nyss införskaffat hemnes-ramen och den är sååååå fin! :)

    SvaraRadera