onsdag 25 mars 2009

Aj aj sa soffan

Vi har haft världens otur med våra skinnsoffor. Den ena (3-an) fick sig en reva när vi flyttade och den fick vi ersättning för på hemförsäkringen. Den andra (2-an) hade också lyckats få sig en reva och sen har antagligen något litet barn som varit här hemma + spänningen i skinnet gjort att det blivit gigantisk. Nja gigantiskt är väl att ta i men vi kvinnor gillar ju att använda superlativ sägs det, haha. Hur som helst, tänkte att det skadar ju inte att kolla med Folksam om det går att få ersättning även för den mindre soffan. Och vet ni vad? Det fick vi! Det går nämligen inte att laga snyggt då dynorna är fasta och inte uttagbara. Tyvärr med tanke på så fina soffor. Så nu har jag bestämt mig för att åka till Ikea och köpa två fåtöljer istället. Blir luftigare och de är de enda hittills som passar ihop med stilen på soffan... Bilder kommer ikväll ;)

Theo börjar bli så väldans rörlig. Han lärde sig på en dag, efter att ha prövat typ nån gång innan hur man snabbt skall ta sig upp hela vägen längs med trappen till övervåningen *ångest* Alltså är det till att skaffa en grind även till undervåningen nu då. Hjälp, den killen har en förmåga att leta upp allt som är farligt och vasst och högt och... ja ni fattar. Sen så är han S-U-P-E-R mammig. Ibland kan jag inte ens duscha själv för att han blir så ledsen och grinig. Ibland vill han bara att jag skall vara med honom, sitta på golvet medan han leker osv. Så jag känner mig ganska splittrad just nu. Får liksom aldrig avsluta något eller tänka en tanke riktigt klart innan det händer något. Men det är ju så det är att vara småbarnsförälder. Man får ta vara på tiden och värdesätta den för snart är han 15 och vill inte vara med mamma överhuvudtaget...

Så, vad skönt att jag fick "prata av mig" lite här ;) Nu skall jag duscha. Helt själv. Så det så.

2 kommentarer:

  1. Nej, va bra! Måste kolla om vi kan få ersättning för vår soffskada oxå.
    Det är när ens barn är så kära i en som man tycker att det är lyx att få sitta på toa själv... Jag fick använda ikeas plastbarnstol i duschen så att vi kunde duscha tillsammans, jag och mitt kära barn, lite trångt men...

    SvaraRadera
  2. Smygtitten: Ja kolla upp det, du har inget att förlora! Haha, ja man är ju utan tvekan populär iaf ;)

    SvaraRadera