fredag 31 juli 2009

Köket är som nytt!


Nu skall ni få se vad vi har pysslat med här hemma igår. Jag blev trött på att vi inte har några ytor = bänkar i köket utan bara massa utrymme utanför... Det är ju som en storstuga med köket inklämt i ett hörn hemma hos oss. Jag kom på idén om en köksö. Hittade ingen som jag ville ha på Ikea och bestämde oss för att fixa ihop en egen av olika delar därifrån. Resultatet ser ni här. Jag är supernöjd. Matplatsen fick flytta till andra sidan av pelarna som avdelar rummet. Där hade vi förut en schäslong och bara massa space. Det här blev suuuuper och jag är SÅ nöjd!


Det hela smälter ihop bra tycker jag då vi valde samma träslag som bänkskivorna i köket och även samma nyans på luckorna. Vi köpte även den klassiska pallen som vi kan ha under och dra fram när Theo vill vara med vi bak och stök :) Det är smått otroligt att vi gick från att bara prata om det till att förverkliga det på en enda dag! Köksön satte vi ihop på 2-3 timmar! Jag är impad över oss själv, om jag får säga det :)

Nu är det nästa projekt: väggdekalerna. Har hunnit städa hela huset då Theo sovit över 2 timmar nu ;) Så ingenting är omöjligt!

Hej så länge!

5 kommentarer:

  1. Hej!

    så fint det blev...ja tänk vad lite kan förändra så mycke...

    ska bli kul att se ert nästa projekt!

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt du fick det. Det är alltid bra med bänkar och avställningytor i köket.
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  3. Vill också säga ett stort Tack för vinsten hos dig! Handduken är så fin!
    Tack! Märta

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt köket blev. Det är bra när man får bra utrymme och avställningsytor i ett kök.
    Ha de gott
    Kram Britt

    SvaraRadera
  5. Vill tipsa om en sida som förtjänar mer publicitet, där man kan göra diverse fynd för hem, barn o vuxna bl.a.

    Besök gärna http://swoppers.se o ta dig en titt.

    SvaraRadera