måndag 15 mars 2010

Vår, nyslipat trägolv och TÄVLING!

Nu är äntligen våren här! Det smälter som aldrig förr här på Olsegården :) Och inte nog med det. I dessa dagar har vi hantverkare hemma som fixar golven. Nyslipade trägolv - vilken lycka! :) Skall bli så skönt att få fixa i ordning hemma sen. Jag skall bl.a. göra en liten myshörna där man kan sitta och läsa... Och sen så har jag fått upp mitt lilla väggord som jag specialbeställde. Ja jag har mycket att ta kort på sen som ni skall få se.


Nu skall jag också berätta att jag tagit in en klocka till! Nämligen en Maison de Florette fast med ram. Superfin. Och lite mindre. Försöker hitta en plats för en hemma hos mig också. Kanske får bli i sovrummet.



Jag kör igång en tävling nu i samband med detta, en liten vårtävling: skriv en kommentar till detta inlägg och berätta vem du skulle vilja ge en sådan klocka till och varför den personen förtjänar det + länka på din blogg alt. tipsa någon via mail om tävlingen. Jag drar två stycken vinnare i slutet av nästa vecka!

5 kommentarer:

  1. Vill gärna vinna den härliga klockan. Jag skulle vilja ge den till min dotter som är världens finaste. Hon bor inte hemma just nu och jag saknar henne.... Trots att hon är vuxen!

    Länkar från bloggen.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Skulle bli väldigt glad över att vinna den fina klockan till min mamma.
    Hon får stå ut med en massa från min sida när min kropp bråkar med mig. Hon förtjänar ett stort fång blommor!!
    Eftersom hon också är en tidsoptimist skulle denna klockan passa henne. Hon får både blommor och en vacker klocka som hon MÅSTE titta på och bir då tvungen att ha koll på tiden.;-)

    Länkar naturligtvis.=)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Oops! Kanske jag är för sent ute nu? Hur kunde jag missa detta? Vilken underbart vacker klocka! Om jag vann den skulle jag ge den till min äldsta dotter som inom kort ska göra om i sitt rum, vilket låter lovande! Hon vill ha vit liggande lite ruffig ospontad panel på den ena väggen och vit tapet på övriga väggar. Sen vill hon ha svarta detaljer till detta och där kommer klockan in i bilden! Skulle bli hur snyggt som helst! Länkar från min sida.
    Låter som ni får superfina golv hemma hos er! Ha en trevlig helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Vilken superfin klocka! Skulle gärna ge min väninna en sådan. Hon har nyligen flyttat in i sin nya lägenhet och har ingen klocka. Tänker att det skulle passa så bra. Hon är något av en vimsig tidsoptimist och denna fina skulle nog hjälpa henne!

    SvaraRadera