måndag 13 juli 2009

Tillbaka och med nya projekt!

Som ni kanske märkt har jag haft en liten bloggpaus då vi varit bortresta i några dagar. Men nu är jag tillbaka! Tyvärr kan man inte säga det samma om det vackra vädret som vi njöt av för nån vecka sedan. *suck*

Vad roligt att det trillar in bidrag till tävlingen! Och ni är så söta med era fina kommentarer :) Det känns så roligt att blogga då.

Tänkte berätta om lite projekt jag har här hemma. Först och främst: trappräcket (eller skyddet vid trappen) som just nu är i en inte allt för vacker blå nyans. Jag har börjat grundmåla, men tappade snart sugen för att jag är värdelös på att måla jämnt när jag skall måla på fyra sidor. Har inte riktigt fått in tekniken och något säger mig att jag inte skall öva just på vårt trappräcke. Vår hyresvärd skulle inte bli så nöjd med resultatet känner jag på mig ;) Vitt skall det i alla fall bli och jag hoppas att mamma vill hjälpa mig med detta någon dag...hihi.

Sen så köpte jag ett så gulligt tyg på Ikea för ett tag sedan. Det matchar exakt med panelen i köket och jag har bestämt mig för att sy sittdynor till köksstolarna. Tycker att tyget ser så fint och lantligt ut. Och som knytband vill jag ha breda ljusrosa sidenband *drömmer* Vad sägs om det?

Sen så har vi slutligen en svart gammal Ikea-stol som jag har storslagna planer för. Kan tänka mig att den skulle bli väldigt fin inne i vårt sovrum med en skvätt vit eller ljusrosa färg. Vi behöver någonstans att lägga överkast och sånt på kvällen. Så när jag en dag har överskottsenergi och en snäll liten Theo så skall jag skrida till verket!

Puh... det var långt det här inlägget. Hoppas ni hållit ut tills hit... För nu kommer slutklämmen: jag skall visa upp allteftersom jag blir klar med grejerna. Före och efter-bilder ni vet ;)

1 kommentar:

  1. Jag brukar också överlåta större målningsprojekt på mannen. Små går jättebra! Din stol kommer bli fin med lite ljusare färg. Jag gillar också ljusrosa.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera