tisdag 13 oktober 2009

Oktobertävling!



Nu är det hög tid att starta oktober månads tävling! Hoppas ni är lika laddade som jag? :) Den här gången är det de två söta almanackorna i plåt som ligger i potten. En med pionmönster och en med hortensiamönster. Ni vet säkert upplägget, men för att vara på den säkra sidan drar vi det igen:

För att få vara med vill jag att du svara på frågan nedan här i inlägget. Du får dessutom en extra lott i dragningen om du länkar till tävlingen med bild på din blogg. Har du ingen blogg så kan du maila två kompisar och tipsa om tävlingen (skriv med min adress laurasfavoriter@live.se på listan så jag får en kopia av mailet) och få en extra lott på det sättet. Vill du dessutom ha en tredje lott så kan du även bli länkkompis till mig och min butik, mer info HÄR.

Fråga: Om du skulle välja något ur butiken för att ge bort i present: Vad skulle det vara, till vem och varför?
För att botanisera runt i butiken, KLICKA HÄR!

Tävlingen pågår t.o.m. den 25:e okotber kl. 24.00. Lycka till! ♥

27 kommentarer:

  1. Vad jag tycker det är roligt när nya ansikten dyker upp på min blogg..Tack snälla för dina ord..Självklart vill jag vara med i din Tävling..Det jag fastnade mest för så var det faktiskt just den här som du har som utlottning,,det skulle bli en fin present till min mamma..Jag länkar till utlottningen med bild hos mig,,Lägger dig som en favorit..Kram Susanne i fare

    SvaraRadera
  2. Godmorgon. Jag väljer bordsklockan, en till min svägerska( och en till mig) Den är jättefin. Gör en länk också.
    Ha en fin dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. jag tycker hängarna med tre porslinskrokar är så underbart söta skulle gärna ge bort den till någon jag tycker om.Mary-Ann

    SvaraRadera
  4. Jag skulle ha valt kakfatet i metall, som jag hade gett bort till svärmor, i så fall. Hon bakar så mycket. Så skulle hon bli glad.

    Nä, jag VILL INTE sluta blogga. Men det är inte kul när det finns så elaka människor där ute som vill sbba för en hela tiden.
    Kramis gumman

    SvaraRadera
  5. Hej Jag skulle välja en vit rosenkudde och ge den till mig själv
    gunbritt.johnsson@spray.se

    SvaraRadera
  6. oj mycket fint måste jag säga. jag skulle ge bort Salthus och pepparhusen till min syster som nyss flyttat hemifrån. så söta.

    har länkat här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/october/almanacka.html

    maiL: litenmentuff@live.com

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag är gärna med även denna gång. Det finns massor med fint i din butik som jag utan problem skulle kunna tänka mig att ge bort. Men nu svarar jag Kakburk Bakelse ljusgrön botten för den e så attans söt. Den skulle jag ge till min bästa kompis för att hon e ett riktigt litet kakmonster =).

    Länkar så klart: http://coolatavlingar.blogg.se/2009/october/almanacka.html

    Hoppas på tur!

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  8. hallojsan Kulig tävling!!!Så vackra almenackor..bara vill ha!!!
    Skulle välja et kakfat att ge til min kära mor!! Skulle fylla det med smarriga mamma-millan-cupcakes!!Min mor ställer ALLTID upp, därför skulle jag vilja ge henne ett vacket fat med hembakt på!!

    ~~Go Kväll ♥ Mamma Millan~~

    SvaraRadera
  9. Hej... Jag vill verkligen vara med i din tävling =) Jag har både länkat till dig och din butik, och länkat med bild i min blogg...
    Om jag skulle välja något att ge bort så skulle det bli det fin fina 2 vånings kakfatet i metall och jag skulle ge det till min mamma för att hon alltid finns där och ställer upp...
    Ha en underbar dag...
    /Linda

    SvaraRadera
  10. Jag är gärna med :) Jag har länkat: http://caritatavlar.blogg.se/2009/october/almenacka-i-plat.html.

    Jag skulle gärna vilja ge bort den stora brickan i prickigt från Malin Westberg, i grått till min mamma. HOn samlar nämligen på brickor :) Och jag tror färgen skulle göra sig snygg i hennes kök!

    Nu hoppas jag på tur! Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Hej Laura.
    Jag skulle gärna vilja ge bort den underbara rosa glasskålen på fot, som jag skrev om i mailet till mig själv för att den skulle passa så bra in i mitt lantliga kök..

    Jag har länkat både till tävlingen och din butik på min facebook sida, som du redan har länken till.

    Stort tack för en mysig butik och hoppas att du får din gårdsbutik :)

    Kramisar Linda B.

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Jag mer än gärna med!=) Länkar från min blogg så klart!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  13. Åh så fina! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Om jag skulle välja något att ge bort så skulle jag gärna ge bort ett "Tårtfat/Kakfat i glas" till min syster som älskar att baka! Hon skulle verkligen bli glad om hon fick ett så fint fat att ha sina tårtor och kakor på! =)

    Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-almanackorna-i-plat.html#comment

    Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

    Ha det så bra!
    /Jessica

    SvaraRadera
  14. Vill mer än gärna vara med och mitt svar på frågan är:
    Jag skulle ge bort den rosmönstrade muggen tilll min älskade syster!Den är otroligt vacker och hon gillar verkligen te så vad skulle då va bättre??

    Länk till mitt inlägg:
    http://bloggtavlingsbloggen.blogg.se/2009/october/almenackor-i-plat.html#comment

    SvaraRadera
  15. Så underbara saker du har i din butik.
    Jag har lagt in en länk till din butik på min egen butiks länk sida.
    http://www.formochkurvor.se/Shop/Index.php

    Jag skulle vilja vinna det underbara välkommen hjärtat.De skulle glädja min mor att få.

    MVH Gunilla

    SvaraRadera
  16. Jag är gärna med även denna gång och har länkat i min tävlingsblogg:

    http://evamar.blogg.se/2009/october/almanacka-25-oktober.html

    Jag blev helt såld på den fina roskudden och den skulle min mamma också älska. Alltså en perfekt födelsedagspresent åt henne.

    SvaraRadera
  17. Ljushus i zink skulle jag unna mig själv. Jag älskar ljus och höst, detta hus skulle bli så fint här hemma.


    Monika
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  18. Jag skulle välja Plåtask Hortensia stor. Den skulle jag ge till mig själv, för jag har blå hortensia som en av mina absoluta favoriter i trädgården. Den var så fin, sen vill jag vinna almanackan med hortensian oxå........ och till sist så skulle jag köpa innetermometern i samma design. Så snyggt det skulle bli!!!
    = )

    SvaraRadera
  19. Hej! Så söta saker du säljer i din butik. Jag hade valt kroken/hängaren med HAND & DISK samt kökshandduken med bullarna, och gett dem till min mamma. Hennes diskhanddukar är så slitna och hänger inne i städskåpet och man vet aldrig vilken man kan torka med. Det hade varit perfekt för henne i köket.
    Jag länkar i min blogg, och hoppas nu på tur förstås. Väggkalendern i plåt är jättesöt!
    Ha det så gott! /Karin

    SvaraRadera
  20. Jag skulle vilja ge Ljushus i zink till min bästa mamma, hon älskar ljus! Och jag tror hon skulle bli överlycklig om hon fick ett litet hus med ljus i ^^

    LÄNK:
    http://tavlingsbloggen.devote.se/blogs/2917161/jag-aer-med-och-taevlar----.htm

    SvaraRadera
  21. Hej och tack så hjärtligt för dina fina ord om min blogg fint, man bli lite rörd! Ja ibland råkar man ut för saker man inte tycker om men det finns alltid en lösning. du har så mycket att välja på i din fina butik men ett kak/tårtfat skulle det nog bli till min mamma! Hon skulle nog uppskatta en sån för hon har ingen och dessutom tycker om saker som är lite utav den gamla stilen! ha torsdag hörs säkert igen! Kram Länkar från min blogg. Kram

    SvaraRadera
  22. Hej
    Jag är gärna med och tävlar.=)

    Som svar på frågan skulle jag säga fotoalbumet med änglar. Det skulle min systerdotter få. Hon föddes dan innan julafton för sju år sedan. Det var två månader för tidigt. Hon var så yttepytteliten och jag fick inte träffa henne på flera veckor eftersom jag var redigt sjuk och kunde smitta det lille livet. Hela tiden längtade jag efter att få se 'mosters lilla ängel'.
    Varje år, på sin födelsedag, får hon något med änglar.

    Jag länkar med bild på min blogg.

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  23. Hej, fin blog du har og fine sager i butikken. Hvis jeg vandt skulle jeg vælge Maison de Florette hængeren, så jeg kunne hænge mine fine gamle linned-klæder på den!

    Linker på min blog.

    Kram Helle

    SvaraRadera
  24. Spannande tavling o svar... :)

    Men om jag skulle ge bort nagot fran din butik skulle det bli det svarta gamaldagsa uret med rosmonster.
    Vi vet ju alla att det inte ar roligt pa morgonen nar klockan ringer (speciellt pa mandagar) men om man ger bort den klocka kommer ju den o de fina rosorna vara det forsta som den personen ser nar den vaknar en tidig o trakig mandags morgon. Darfor skulle jag vilja ge bort den, det blir lixsom att de bort en bra start pa dagen. Det tycker jag ar en fin present ...

    kram Emelie
    emelie_algon@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  26. Jag väljer ett fotoalbum med änlar på. Det skulle min yngsta dotter få hon är en duktig fotograf men har massor av kort som borde in i ett album. Vill gärna vara med i din utlottning. Jag länkar till dig och en länk till butiken det har jag ju sen tidigare. Så har jag räknat rätt blir det tre lotter. Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  27. Jag vill också vara med! Du har så jätte mycket fint i butiken, men just nu är jag väldigt sugen på den rosa karamellskålen. Det får nog bli att köpa två. En att ha hemma som gåbort present och en jag kan njuta av själv.

    SvaraRadera